Buscamed

Medicine delivery app 

Where

São Paulo, Brazil

What

Design Hackathon

Why

Job position process

My role

UI/UX designer

When

2020

Discovery

About the project and first steps

Hackathon organized by Fcamara aims to develop a solution using UX design methodology to help during the COVID-19 crisis.

The first step was to discuss the main goal with the team, identify the challenge we aimed to tackle, and define our target users.

Survey

In the initial phase, a qualitative survey was used to understand the target audience’s problems, create a user profile, gather data, and identify challenges and business opportunities.

User questions

How do you feel about having to go to the market or a pharmacy to buy medication during this pandemic?

Do you think online services could be a solution to avoid social contact and make your life easier?

What if you could check the location of nearby stores and their medicine stock before placing an order?

Companies questions

What are the main challenges you and your company have been facing in selling products and serving customers during the pandemic?

Are there any problems that have always existed, even before the pandemic?

What are the main complaints customers have when purchasing your products?

Personas

Usei as informações da pesquisa para formar perfis dos usuários do serviço, identificando problemas e possibilidades.

Estudo de referências

Estudei referências de aplicativos como iFood, Rappi e aplicativos de farmácias para entender quais eram as boas práticas, erros e como eram estruturados.

Design

Wireframe, guia de estudo e prototipagem.

Wireframes

Wireframes das telas da solução. Usei para definir a estrutura e como seria a jornada do usuário até cumprir seus objetivos no aplicativo.

Guia de cores

As cores foram baseadas nas pesquisas de mercado para manter um certo padrão visual já reconhecido por usuários de aplicativos do mesmo tipo.

Entrega

Design final e entrega ao time de avaliação da empresa

A finalização de todas as etapas de design foram concluídas e a jornada entregue ao membro da Squad para desenvolvimento.

Por questões pessoais, não conseguimos construir um MVP funcional, por isso, tomei a liberdade de codificar ao menos a tela de login do aplicativo em HTML e CSS.

O código pode ser encontrado no meu GitHub. O link está no fim dessa página.

Protótipo e código

Você pode checar o protótipo navegável feito no Figma no link abaixo, bem como o código que fiz da tela de login no meu Github.